Čipy a batériové články sa stali dvomi najdôležitejšími súčiastkami v
ére elektrických a autonómnych áut, čo spôsobilo, že európske
automobilky sú závislé na ázijských dodávateľoch. Lokálne firmy sú totiž
pomalé v budovaní výrobných kapacít.
"Áno, stali sme sa príliš závislými na iných regiónoch a, samozrejme, je potrebná zmena," uviedol Fehrenbach, ktorý na konci roka odchádza z postu šéfa dozornej rady Boschu. "To však nie je chyba politiky, ale súvisí to s optimalizáciou nákladov v rámci dodávateľského reťazca." Dodal,
že automobilový priemysel teraz začína riešiť problém, ako budú vyzerať
dodávky surovín, a to predovšetkým pre batériové články.
Nemecké firmy predložili plány investícií, ktoré im majú pomôcť znovu
získať kontrolu nad dodávateľským reťazcom. Napríklad Volkswagen chce s
partnermi do roku 2030 vybudovať šesť veľkých závodov na výrobu
batériových článkov v Európe.
Globálny nedostatok čipov, s ktorými automobilky po celom svete zápasia v
tomto roku, jasne ukázal problémy odvetvia. Európska únia (EÚ) chce
spustiť programy podpory, aby prilákala výrobcov čipov do Európy.
Bosch, ktorý je najväčším svetovým dodávateľom pre automobilový
priemysel, otvoril tento rok závod na výrobu čipov v Nemecku. Táto
investícia vo výške 1 miliardy eur bola doteraz najväčšou v histórii
koncernu.